Василевська, І.В. (2022) Психоемоційний стан лікарів-слухачів як предиктор продуктивного навчання. Sciences of Europe, Vol. 2 (88). pp. 38-40. ISSN 3162-2364
Text
-961F~1.PDF Download (332kB) |
Abstract
В статті приведено аналіз ефективності навчання лікарів за фахом загальна практика – сімейна медицина під час проведення тематичного удосконалення «Загальна лікарська практика: онкологічна та паліативна допомога» на підставі результатів опитування щодо наявності синдрому емоційного вигоряння. Розроблені та впроваджені інноваційні підходи в навчанні, як процесі, що дозволило зменшити негативний вплив емоційного виснаження слухачів. The article presents an analysis of the effectiveness of doctors listeners in general practice - family medicine during the thematic improvement "General practice: cancer and palliative care" based on the results of a survey on the presence of emotional burnout. Innovative approaches to learning as a process have been developed and implemented, which has reduced the negative impact of listeners emotional exhaustion.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | https://doi.org/10.24412/3162-2364-2022-88-2-38-40 |
Uncontrolled Keywords: | загальна практика-сімейна медицина, тематичне удосконалення, паліативна допомога, андрагогіка, синдром емоційного вигоряння, інноваційні підходи в навчанні; general practice-family medicine, thematic improvement, palliative care, andragogy, emotional burnout syndrome, innovative approaches to learning. |
Subjects: | Family Medicine Medical psychology Postgraduate education |
Divisions: | Faculty of Postgraduate Education > Department of Family Medicine FPE |
Depositing User: | Елена Шрамко |
Date Deposited: | 31 Jan 2023 13:18 |
Last Modified: | 31 Jan 2023 13:22 |
URI: | http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/8120 |
Actions (login required)
View Item |